Alla inlägg under september 2011

Av karin - 30 september 2011 13:32

God middag! I tis började jag även med en medicin som ska hjälpa mig att sluta röka,champix heter den,nån som provat? biverkningar av den är lymmig huvudvärk som jag haft nu ett par dagar inte alls så kul men det blir nog bättre :) så mitt rökstopp är den 11 okt då är det slut rökt för mig... Frukosten idag blev två stekta ägg med stekt bacon till och rysk yoghurt med lite hallon och vanilj pulver i. och en stor kopp te med kokosolja! Nu har vi precis kommit hem från en underbar promenad i sommarvädret,sen blir det jobb några tim i afton! Till lunch hade jag tänkt ta en avocado halva med räkost i...

Till kvällen ska vi lägga fläskfile i folie skära en skåra i mitten och fylla med vitlöksmör,till detta ska vi ha en gräddsås med svamp i och broccoli i ugn med riven ost över! och eftersom det är fre kväll så åker fläsksvålarna fram ;) Imon ska vi ut och äta och fira min mamma som fyller år så då får jag nog beställa en rejäl köttbit med lite grönt till och bea sås el liknande,mums!

Ha en fortsatt trevlig fre!

KRAM KRAM

Av karin - 29 september 2011 13:38

God middag! Vilken dag,pojken har åkt till sin pappa så jag och lill tjejen åt sen frukost typ vid elva tiden! Kokade två ägg och hade en klick räksalld till och en klick majonäs och lite räkost,sen en stor kopp te med kokos fett till!

Hade tänkt göra pannkakor till lunch,ska göra på ägg,mandelmjöl och grädde! och till hade ja tänkt ha vispad grädde och sukkrin och stekt bacon till underbart med salt till ägg smaken...

Till kvällen ska jag ha sejfile knyten med smör,burksvamp,och lök,basilika och blomkålsmos! (blomkål som man kokar och mixar ihop med salt och peppar och en skvätt grädde)

Nu ska vi ut i den varma solen igen!

Hoppas ni får en skön dag...

KRAM KRAM

Av karin - 28 september 2011 20:43

God kväll! Dagen börjades med en kopp te som vanligt... tog min lunch vid ett och då stekte jag mig en lax burgare och bredde på hollandiesås på! Sen nu åt jag vid åtta och då blev det fläskfile stekt i smör och burk champinjoner med salt och vitlök och hade stekt vitkål till i smör och grädde! Tror jag ska göra min hallon i grädde senare är små sugen på nåt.

Har vart inne på barnakuten i em med min son som dom ville kolla så han inte hade hjärninflammation så det har varit en tuff em/kväll men som väl är så mår han bättre nu! TACK GODE GUD FÖR DET!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan!

KRAM KRAM

Av karin - 27 september 2011 22:02

God afton på er!

Min blåsa tål inte mycket el oxå så har jag druckit extremt mkt idag tycker jag har sprungit sjukt mycket på toa denna dag...

I vilket fall så har det blivit säkert 3-4 liter te idag... mitt första mål mat jag åt var runt halv två idag och då blev det rester från lasagnen igår sen till kvällen åt jag två kyckling klubbor,ett kokt ägg med räksallad till och en avacado! detta åt jag ungefär halv åtta! Så idag har jag varit duktig och hållt mig på 12 kolisar! ska ligga mellan 10-15 i veckorna och runt 20 fre och lör!

Min absolut nya favvo som dessert är typ en msk osockrade hallon och lite vaniljpulver(ej socker) och typ en tsk sukkrin tillsammans med 0.5dl grädde! MUMS!

Skulle mätt mig igår men blev inte av så imon morgon sker det och vägning på tors! spännande....

Nu hoppas jag på att min son kryar på sig och att vi andra i familjen inte blir sjuka!

Sov gott!

KRAM KRAM

Av karin - 26 september 2011 21:32

God kväll!

Idag började jag dagen med att äta ett kokt ägg och en halva avocado med skagenröra i... Kommer på att jag slarvar en del med mitt drickande när min sambo är här,inte bra... frukosten åt jag vid halv elva snåret!

Lunchen blev lite osockrade hallon med vaniljpulver(ej socker) och typ en halv dl grädde ungefär runt halv fem,på jobbet vid halv sju så drack jag en kopp te ,med grädde i och till kvällsmat blev det en aubergine lasagne... gjorde köttfärssås med lök och vitlök och champinjoner,lite tomatpure och krossade tomater och en skvätt grädde... aubergine i botten och ovanpå sen massa riven ost och i ugnen på typ 200 i ca 20 min...

Nu ska vi kolla på ensam mamma söker som vi spelat in :)

KRAM KRAM

Av karin - 25 september 2011 13:14

God middag!

Nu får jag skärpa mig,har slarvat som f.. med bloggen inte skrivit på flera dagar men känner att man måste hinna med familjen den går ju så klart i första hand men hoppas ni har överseende med att det kanske blir lite hopp då och då...

I vilket fall som helst så åt jag inget i tors förän framåt två tiden och då blev det två burgare med lök och ost... och på kvällen åt vi flygande jacob med grillad kyckling,bacon,en skvätt tomat pure och burk champinjoner och vispad grädde oxå in i ugnen och så hade vi blomkål till!

Fre åt jag två kokta ägg och skagenröra och lunchen blev rester från flygande jacoben... till kvällen delade vi en fläskfile i mitten och fyllde med creme bonjour ost (vitlök) sen lindade vi bacon runt om och gjorde ost puddingar och självklart ruccola med citron,rödlök,mozarella!

Lör åt jag rester till frukosten och till lunch åt vi ute på en grekisk rest som hade buffe,lite lurigt att veta vad dom har för marinader till kött och kyckling.. men man äter ju inte där varje dag... åt detta vid halv tre tiden sen var vi stoppmätta men kände ändå framåt halv tio tiden att vi bör nog stoppa i oss nåt så det fick bli osockrade hallon med grädde och lite vaniljpulver(inte socker)

Dagen idag började med att jag stekte fläskfile och lite champinjoner hade lite kryddor på och soya och en dl grädde... sen ikväll har vi tänkt lägga torskfile i folie tillsammans med smör och thaibasilika och chili och citron och in i ugnen och sen koka broccoli till... lite hollandiesås oxå.....

Tycker att jag försöker ligga runt 20-25 kolisar per dag men from tis så ska jag dra ner till 15 per dag... hoppas inte det blir för krångligt!

Men man får försöka att ha måltider utan kolisar alls,utan mest kött,fisk el kyckling!

Hoppas ni får en fin söndag,nu väntar barnkalas sen jobb ikväll!

KRAM KRAM

Av karin - 21 september 2011 20:22

God afton! Idag har jag inte varit speciellt hungrig,började dagen med en kopp te runt 7 tiden sen vid 10 fick det bli en till ;) Mina koppar är 5dl så det är rejäla koppar!

Runt halv två åt jag ett kyckling lår men tunna skivor mögelost till och runt fem åt jag några para nötter och till kvällsmat idag blev det tre stekta skivor fläskfile med stekt färsk sparris till ingen speciell mat så här mitt på veckorna utan nya recept och ideer prövas på helgerna ;)

Nu ska jag kolla på bönderna ,kanske ska ta mig en liten ruta mörkchoklad(72%) med mintcrisp till ;)

Har ju inte ätit speciellt mkt kolisar idag :)))

Ha en skön höst kväll!

KRAM KRAM

Av karin - 20 september 2011 19:27

God kväll på er!

Dagen började med en kopp te och en halv liter vatten,sen var jag inte hungrig förän framåt ett tiden och då vi var på stan så blev det en cheese burgare och en ceasar sallad... sen har jag faktiskt inte ätit nåt men ska snart äta färdig grillad kyckling och kokt blomkål med smör och olja över och bea sås till! Enkelt men ack så gottigt...

Hade ju min mät dag igår och det har ytterliggare minskat 2 cm på en vecka så nu är det sammanlagt 12cm runt magen på 4 veckor,helt fantastiskt tycker jag :)

Nu ska sonen och jag tända lite ljus och avnjuta vår måltid...

Ha en trevlig tis kväll i höst mörkret!

KRAM KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards